خازن و سوپر خازن

CAPACITOR :

خازن قطعه ای الکترونیکی است که شامل دو هادی یا صفحات خازنی از جنس فلز و الکترولیت است و می تواند بار الکتریکی را در مدار خود ذخیره می‌کند و به واسطه ذخیره انرژی الکتریکی که در خازن روی می‌دهد میتواند یک میدان الکتریکی پایدار و یکنواخت را ایجاد کند. خازن ها به عنوان فیلتر در مدار کرده و گرچه نمی‌تواند امکان عبور سیگنال های DC یا مستقیم را میسر کند، اما میتواند سیگنال های AC یا متناوب به آسانی از خود عبور دهد. انواع مختلفی از خازن‌ها وجود دارد:

انواع خازن:

  • ابر خازن (سوپر خازن)
  • خازن AC
  • خازن DC
  • خازن موتوری

ابر خازن‌ها (سوپرخازن) SUPERCAPACITOR

قطعه ای الکترونیکی که دارای ظرفیت خازنی بالاتر نسبت به نوع معمولی آن است و از دو لایه تشکیل شده است، را ابر خازن می‌نامند. در حالیکه ولتاژ شکست یا ولتاژ قابل تحمل آن کم است.قیمت این قطعات نسبت به نوع معمولی گران تز بوده زیرا ظرفیت ابر خازن ها معمولا بیش از 10 میلی فاراد و در رنج فاراد است که باعث بوجود آمدن کاربردهای جدیدی برای آنها می­شود.

شرکت کندیل

شرکت کندیل یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خازن های aç و DC است که مناسب برای کاربردهای اینورترهای توان بالا، مانند انرژی خورشیدی و انرژی بادی، درایورهای موتور صنعتی، یو پی اس UPS ، باتری شارژی و فویل آلومینیوم می‌باشد و در صنایع پتروشیمی، انتقال گاز، پالایشگاه، ذوب، نورد، فولاد، ریخته گری، پروفیل سازی، حمل و نقل ریلی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت دوکاتی

شرکت Ducati Energia طراحی و تولید کننده انواع خازن های DC، خازن های AC ، کنتورهای انرژی، وسایل نقلیه الکتریکی و ژنراتورها می‌باشد. این شرکت محصولاتی از جمله وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی، اینورترها، خازن‌های با جریان متناوب، خازن‌های الکترولیتی، سیستم‌های ضریب تصحیح توان و آنالایزر انرژی را توسعه و تولید می‌کند.

خازن UPS

یکی از مهم ترین کاربردهای خازن کندیل و خازن دوکاتی در سیستم UPS، به عنون خازن UPS می‌باشد.

کاربرد ابرخازن ها در صنعت

شرکت LS Altra capacitor در سال 2002 در کشور کره با هدف تولید ابرخازن‌های با کیفیت تولید و به بازار جهانی عرضه گردید. این سوپر خازن‌ها در بخش تولیدکنندگان صنعتی همچون باتری شارژی، دستگاه UPS و در صنعت خودروسازی، خودرو هیبریدی و ماشین برقی، کاربرد دارد.

خرید خازن، خرید ابرخازن

بازرگانی راد الکتریک بین الملل نماینده انحصاری فروش خازن‌ها ، فروش ابرخازن‌ها با برندهای خازن کندیل Kendeil، خازن دوکاتی Ducati و برند ابرخازن ال اس LS در ایران می‌باشد.

این شرکت انواع خازن ها را در مدل های خازن ac، خازن dc، خازن ac/dc ، خازن تک فاز، خازن سه فاز، خازن استوانه ای، خازن آلومینیومی با امکان خرید خازن، خرید ابرخازن، با قیمت خازن و قیمت ابرخازن مناسب فراهم میکند.

خرید خازن

Behnam Seif

علاقمند به الکترونیک ، تعمیرکار تلویزیون

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Phone icon
تماس تلفنی
تماس با ما
WhatsApp icon
واتساپ